[SONG] Azure Ray/November

By Natalia C - 星期四, 11月 30, 2017


Artist: Azure Ray 蔚藍射線
Album: November (EP)
Released Date: 2002/01/22
Label: Saddle Creek Records
Genre: Indie Pop


November 4'26"

So I'm waiting for this test to end 
So these lighter days can soon begin 
I'll be alone but maybe more carefree 
Like a kite that floats so effortlessly 

I was afraid to be alone 
Now I'm scared that's how I'd like to be 
All these faces none the same 
How can there be so many personalities 

So many lifeless empty hands 
So many hearts in great demand 
And now my sorrow seems so far away
Until I'm taken by these bolts of pain 

But I turn them off and tuck them away 
Till these rainy days that make them stay 
And then I'll cry so hard to these sad songs 
And the words still ring, once here now gone

And they echo through my head everyday 
And I don't think they'll ever go away 
Just like thinking of your childhood home 
But we can't go back, we're on our own, oh

But I'm about to give this, one more shot 
And find it, in myself, I'll find it in myself

So we're speeding towards that time of year 
To the day that marks that you're not here 
And I think I'll want to be alone 
So please understand that I don't answer the phone 

I'll just sit and stare at my deep blue walls 
Until I can see nothing at all 
Only particles some fast, some slow 
All my eyes can see is all I know, oh

But I'm about to give this, one more shot 
And find it, in myself, I'll find it in myself




(以下為本人翻譯之中文歌詞)

十一月

現在我正等待著考驗結束
這樣輕鬆的日子才能快點到來
我將孤身一人 但也許這樣才會更自在
就像風箏般 漫無目的地漂浮著

我曾害怕寂寞
但現在我卻害怕自己愛上寂寞 
所有的面孔都不一樣了 
怎麼會有這麼多不同的性格

怎會有這麼多空虛又毫無生氣的雙手
怎會有這麼多貧瘠的心
現在我的悲傷似乎遠去
直到痛苦將我團團包圍
 
但我會試著將它們踢開 並塞在角落裡
可是下雨的這些日子 痛苦又迴盪滯留
而我將隨著那些悲傷的歌曲 痛哭落淚
歌詞迴盪耳邊 宛如曾經擁有、如今卻已消逝的回憶

每一天 那些歌詞不斷在我腦海盤旋 
我想它們將永不消失
就像你兒時在家中的回憶一樣
只是我們無法回到過去 現在我們只能靠自己 喔

但我會再給自己 一次機會
答案 就在我心中 我會自己 找出解答

距離那一天 眨眼已過一年
那一天是 我們分離的日子
我想好好享受一個人的孤單
所以請你理解 為何我不接電話

我只想坐在家中 望著那片深藍色的牆壁
直到我什麼 都看不見
記憶的碎片 有些消失得快 有些慢
我只能看見我所知道的 喔

但我會再給自己 一次機會
答案 就在我心中
我會自己 找出解答

-----


時間真的好快啊,一眨眼,今年只剩下一個月了。十一月的最後一天,再來聽一首屬於十一月的歌吧~

Azure Ray 蔚藍射線是來自美國的女子二重唱組合,其清新甜美的風格,一直深受不少人的喜歡。今天要來為大家點播的歌曲,則是收錄在她們於 2002 年發行的單曲〈November〉。最近其實較少聽見她們的作品,期待能繼續聽到新作呀~

水逆真的要到了,再次提醒大家,電腦手機記得備份資料,出門在外多注意交通安全啊!拜託拜託惹。

  • Share:

You Might Also Like

0 Comment