[SONG] UQiYO feat. 黃玠瑋/CRYSTALLE

By Natalia C - 星期三, 10月 18, 2017


Album: CRYSTALLE (Single)
Released Date: 2017/10/10
Genre: indie / Pop


CRYSTALLE 3'42"

So are these beautiful, cures and satisfy
My soul, intestine, the feeling underneath my teeth
And are these beautiful, fixes and amplify
My spirit solemn and searing and
I will be in bliss, no matter where we are

(喔 仍見世界 運轉)

I see my longer view, it's such a blurry haze
And so I'm happy to bow myself down
And smell the wild and mild flowers

(遙遠的光景仍一片模糊 嘿
 所以我寧願低下頭欣賞花香)

I see the adolescent lady misfits wannabe , I better
Put on my smile and write a letter
And get a cute sweater, and put a nice shade on
It might sound bitter, not to be clever
I gotta get hotter like a carburettor, not a vendetta like a purge of vapor
Hyperbolic, fraudulent
Televisation, communication, notification
Whatever, forever, no matter anyway what is, so
Fundamental, essential
I see the planet, it's in pain yet
It's so beautiful, cruel and tender and
Why don't we treasure and fear by the spirit of mother nature together

(喔 仍見世界 運轉
 喔 熊熊烈火 不斷)

(喔 仍見風雲 變化)
Oh, are these beautiful, cures and satisfy
My everything meaning nothing, no
(喔 世界如同母親微笑)
Oh, are these beautiful, fixes and amplify
My spirit meaning everything else

Oh, I see the child cry
Oh, I see the world turn



(以下為本人翻譯之中文歌詞)


這些也很美麗 療癒並滿足了
我的靈魂 身體 齒下的感覺
而這些美麗的事物 莊嚴且劇烈地
修補並放大了我的元神 而
我將沐浴在祝福中 無論我們身在何處

(喔 仍見世界 運轉)

我看見眼前的遙遠光景 仍是一片朦朧 之霧
所以我很開心地 彎下身子
嗅聞那 野生卻溫和的花香

(遙遠的光景仍一片模糊 嘿
 所以我寧願低下頭欣賞花香)

我看見那稚嫩的少女 想成為那不適合她成為的他人 我最好
露出笑容 寫封信
穿上可愛的毛衣 塗上漂亮的唇彩
可能聽起來有些苦澀 別太聰明
我必須變得更火辣 就像車子的汽化器 而不是像抹除幻想的仇恨者
誇張的 欺瞞的
遠播傳送 溝通交流 通知
無論為何 永恆 不管是什麼 所以
基本的 必要的
我看見這星球 處於痛苦中 但是
它卻多麼美麗 殘酷又溫柔 而
我們為何不珍惜 並一同敬畏著 自然之母的元靈?

(喔 仍見世界 運轉
 喔 熊熊烈火 不斷)

(喔 仍見風雲 變化)
喔 這些美麗 療癒並滿足了
我的一切 顯得渺小虛無
(喔 世界如同母親微笑)
喔 這些美麗 修補並放大了
我的元神 即為其他的一切

喔 我看見那孩子 哭泣
喔 我看見這世界 轉動


-----

在涼爽的夜裡,聽著放鬆旋律搭配空靈女聲的歌曲,總是份外愉悅。今天聽到了這首來自日本的樂團 UQiYO 和台灣女歌手 Zooey Wonder 黃玠瑋 所一起合作的歌曲〈CRYSTALLE〉,真的好舒服啊!影像也好美好美~

黃玠瑋的《Wonderland》這張專輯在國際上其實頗受好評,UQiYO 也是聽到這張作品後,決定邀請黃玠瑋一起合作,參與他們目前「每月發行一首歌」的計畫,並在幾天前發表這首歌曲。今天聽了,真的是頭皮發麻地好聽!都不自覺起了雞皮疙瘩!

喜歡歌詞。最近每天都好充實,感謝這個世界 ❤ 

  • Share:

You Might Also Like

0 Comment