[SONG] Bruno Mars/Treasure

By Natalia C - 星期五, 10月 13, 2017


Artist: Bruno Mars 火星人布魯諾
Album: Unorthodox Jukebox 火星點唱機
Released Date: 2012/12/7
Label: Atlantic
Genre: Pop / Disco / Funk


Treasure 2'58"

Give me your, give me your, give me your attention, baby
I gotta tell you a little something about yourself
You're wonderful, flawless, ooh, you're a sexy lady
But you walk around here like you wanna be someone else

Oh~ I know that you don't know it but you're fine, so fine (fine so fine)
Oh~ oh girl, I'm gonna show you when you're mine, oh mine (mine oh mine)

Treasure, that is what you are
Honey, you're my golden star
You know you can make my wish come true
If you let me treasure you
If you let me treasure you~

Pretty girl, pretty girl, pretty girl, you should be smiling
A girl like you should never look so blue
You're everything I see in my dreams
I wouldn't say that to you if it wasn't true

Oh~ I know that you don't know it but you're fine, so fine (fine so fine)
Oh~ oh girl, I'm gonna show you when you're mine, oh mine (mine oh mine)

Treasure, that is what you are
Honey, you're my golden star
You know you can make my wish come true
If you let me treasure you
If you let me treasure you~

You're my treasure, you're my treasure
You're my treasure, yeah you you you you are
You're my treasure, you're my treasure
You're my treasure, yeah you you you you are

Treasure, that is what you are
Honey, you're my golden star
You know you can make my wish come true
If you let me treasure you
If you let me treasure you~



(以下為本人翻譯之中文歌詞)

珍寶

給我妳的 給我妳的 給我妳的注意力 寶貝
我得告訴妳一些關於妳的事
妳是位美好 無暇 性感的女性
但妳卻表現得 好像想成為別人一樣

喔~ 我知道妳並不曉得 但其實妳超讚的(超讚的)
喔~ 喔女孩 我要讓妳知道 妳是我的 我的(是我的)

珍寶 妳就是珍寶
甜心 妳就是我的金色星星
妳知道妳能讓我美夢成真
只要妳讓我珍惜妳
只要妳讓我珍惜妳~

正妹 正妹 大正妹 妳應該展露笑顏
像妳這樣的女孩 永遠不該這麼憂鬱
妳是我在夢裡所渴見的一切
如果我所言非實 我就不會這樣告訴妳

喔~ 我知道妳並不曉得 但其實妳超讚的(超讚的)
喔~ 喔女孩 我要讓妳知道 妳是我的 我的(是我的)

珍寶 妳就是珍寶
甜心 妳就是我的金色星星
妳知道妳能讓我美夢成真
只要妳讓我珍惜妳
只要妳讓我珍惜妳~

妳就是我的珍寶 妳就是我的珍寶
妳就是我的珍寶 對 就是妳 妳 妳 妳呀
妳就是我的珍寶 妳就是我的珍寶
妳就是我的珍寶 對 就是妳 妳 妳 妳呀

珍寶 妳就是珍寶
甜心 妳就是我的金色星星
妳知道妳能讓我美夢成真
只要妳讓我珍惜妳
只要妳讓我珍惜妳~


-----

這兩天完全被一堆好團即將來台開唱的訊息輪流轟炸,除了 Foster The PeopleThe xx 之外,最讓人興奮的當然還有 Bruno Mars!

2014年,當火星人第一次降臨台北的時候,娜塔不得不說,那真是我看過最享受、最樂在其中的演唱會之一了。Bruno Mars 在台上表演時的神情,可以讓人感覺到他真的是完全沉浸在自己的音樂中盡興演出的,那種魅力足以感染台下所有人──即使你原本不是他的粉絲!我當時就是這樣,只是覺得歌還不錯聽就決定和朋友一起去看,結果一看成迷妹啊啊啊啊!!!!

Bruno 新專輯好聽,招牌金曲更是多到爆炸,那就來首收錄在第二張專輯《Unorthodox Jukebox 火星點唱機》裡個人非常喜歡的一首〈Treasure〉吧!每次聽到這首歌,即使心情有點小小憂鬱,也彷彿得到安慰一樣,嘴角總不自覺會開始上揚起來,跟著搖擺呢~

(MV拍得好復古啊XD!)

  • Share:

You Might Also Like

0 Comment