[SONG] Coldplay/A Head Full of Dreams

By Natalia C - 星期四, 11月 15, 2018


Artist: Coldplay
Album: A Head Full of Dreams
Released Date: 2015/12/04
Label: Parlophone / Atlantic
Genre: Pop / Rock / Disco


A Head Full of Dreams 3'43"

Oh, I think I've landed, in a world I hadn't seen
When I'm feeling ordinary, when I don't know what I mean

Oh, I think I've landed, where there are miracles at work
For the thirst and for the hunger
Come the conference of birds

And say it's true, it's not what it seems
Leave your broken windows open
And in the light just streams

And you get a head, a head full of dreams
You can see the change you want to, be what you want to be
When you get a head, a head full of dreams
It's a love, I've just been spoken
With a head full, a head full of dreams

Oh, I think I've landed, where there are miracles at work
Now you've got me open handed
And you got me lost for words

I sing oh, oh~ oh~ oh~
I sing oh, oh~ oh~ oh~

Oh~ oh~ oh~  (A head full of dreams)
Oh~ oh~ I've just been spoken
With a head full, a head full of dreams




(本人翻譯之中文歌詞)

滿腦子的夢想

喔 我想我登陸在 一個我從未見過的世界
就在我自覺平凡無奇 不知生命意義何在的時候

喔 我想我登陸在 一個奇蹟展現的地方
給那些充滿渴求的人哪 百鳥匯聚來此

牠們在說 這是真的 不是你的錯覺
開著你破碎的窗 讓光流瀉

而你的腦海 就會充滿夢想
你曾想要的改變就會發生 你就能成為你想成為的樣子
而你的腦海 就會充滿夢想
以滿腦子的夢想 活出我 一直在說的人生

喔 我想我登陸在 一個奇蹟展現的地方
就在你讓我大方坦誠 讓我驚喜失語的時候

我唱起 喔~喔~喔~
喔~喔~喔~

腦海充滿夢想(喔~喔~喔~)
腦海充滿夢想(喔~喔~喔~)

以滿腦子的夢想 活出我 一直在說的人生


------


好久沒來播歌了~今天看了期待已久的《酷玩樂團:夢過頭》紀錄片,看完內心滿滿地感動......😭😭😭

看的時候其實一直在想,生在這個時代,真是太好了。從披頭四、大衛鮑伊、麥可傑克森、電台司令、綠洲到酷玩,我所傾慕的這些活在舞台上的人們,我有幸擁抱他們的音樂,真的是太好了。

畫面每每轉到那數以萬計的樂迷在台下隨著旋律與節奏躍動,我的內心就澎湃地想要哭泣,全身細胞彷彿立即回到了去年四月,那震撼的聲光舞台與激動的情感——啊,可以這樣圈粉又圈粉的嗎?

中間好幾度都濕了眼眶,除了被他們之間長久以來的友誼與革命情感所感動之外,其實也想起了自己從小到大一路以來的追夢過程。專注於夢想真的是一件很不簡單的事,Chris 的那張清單、不斷提及的「Never Give Up」,不就正是心想事成、專注於當下與熱情而成功的最佳佐證嗎?這個道理誰都曉得,但要執行得如此徹底,二十年來即使曾一度迷失最後仍舊回到這條所愛的道路上,真的很不容易。

也許他們四或五人都是幸運的,早遇知己又能學會彼此尊重與包容,如他們所說,這是他們不同於許多大團多年後告別舞台的關鍵所在。組團這回事,要如此水到渠成,豈不幸運?我想,自己也必須學會這件事情才行。

Do what you love, love what you do. Focus on your passion, and never give up.

非常推薦這部紀錄片給大家,即使你不是他們的歌迷,想必也能從他們二十年來的心路歷程中有所體悟與學習。可惜的是本片在台灣的電影院為一日限定上映,未來如果有機會其他平台看到,請務必觀賞!

  • Share:

You Might Also Like

0 Comment